29 d’abril del 2013

Montserrat - 25 anys d'en Treball i na Cultura

Ahir diumenge 28 d'abril moltes colles geganteres d’arreu de Catalunya ens vam aplegar a Montserrat per celebrar els 25 anys d'en Treball i na Cultura, els gegants de l'Agrupació de Colles Geganteres de Catalunya. Tot i que el temps semblava voler-nos fer la guitza, a tres quarts de set del matí una colla de 71 valents, amb cares de son però molt animats, vam agafar gegants, gegantons, capgrossos, gralles i timbals... -—i, és clar, esmorzar i dinar— i vam marxar cap a Montserrat.

Després de tot el viatge d'anar veient com s'obrien clarianes —ara cap a mar, ara cap a muntanya—, vam arribar al monestir de Montserrat amb pluja i, lamentablement, l'organització ens va confirmar que la plantada de gegants i la cercavila se suspenien, que els actes previstos es farien només amb els gegants de l'Agrupació, en Treball i na Cultura. Tot i això, encara hi havia lloc per a l’esperança, ja que en cas d'aclarir-se molt el dia es podria arribar a fer la mostra de balls. Però res més lluny.... qui podia pensar que acabaria nevant!!

Lluny d'espantar-nos per aquell temps, vam anar a esmorzar i a visitar la Moreneta! També vam poder conèixer de més a prop en Treball i na Cultura, amb dos gegantons més i algun capgròs que els acompanyaven. Com a alternativa a la neu, algunes persones de la colla van aprofitar per anar a la missa i a la cantada del Virolai que es va fer després; altres van veure el ball d’aniversari de la parella de gegants sota les arcades; i els més fredolics van preferir fer cafès ben calentons a la cafeteria.

Així vam acabar de passar el dematí fins que vers la una vam enfilar cap a l'autobús i ens vam dirigir a Castellbell i el Vilar, on la colla gegantera del poble ens va cedir el seu local perquè hi poguéssim dinar a cobert i resguardar-nos de la continua pluja i la fred que ens van acompanyar al llarg de la jornada. Ja que havíem sortit ben carregats, després d'un bon intercanvi de postres (concurs de coques inclòs) i del sorteig d'una magnífica camisa de la colla gegantera, els grallers i els capgrossos van amenitzar un xic la tarda. Així vam tornar a entrar en calentor.

Per acabar, vam fer el viatge de tornada en autocar —qui fent bromes, qui una becaina— i vam arribar a Breda amb un bon record de la sortida. Foto de família i cap a caseta.

Com sempre, a la nostra pàgina al Facebook podeu veure la resta de fotografies i si en teniu més i voleu que les afegim a l'àlbum, ens les podeu enviar a gegants.breda@gmail.com